Poradnia psychologiczna Warszawa

Poradnia psychologiczna to miejsce, w którym pacjenci mogą uzyskać pomoc w zakresie problemów ze zdrowiem psychicznym. Wizyty odbywają się w trybie zarówno indywidualnym, jak i grupowym.

Czym zajmuje się poradnia psychologiczna?

Głównym celem funkcjonowania poradni psychologicznej jest niesienie pomocy ludziom, którzy nie mogą sami uporać się z problemami będącymi źródłem dużego psychicznego dyskomfortu. Zwykle są to sytuacje stanowiące znaczne obciążenie dla pacjentów, które uniemożliwiają im prawidłowe funkcjonowanie – zarówno w społeczeństwie, jak i określonym środowisku; np. domu, miejscu pracy czy szkole. Związek objawów z pierwotną przyczyną zaburzeń nie zawsze jest jasny. Przyjmujący w poradni psycholog odkrywa go razem z pacjentem, co pozwala na stopniowe przepracowanie i rozwiązanie problemu.

Kiedy wskazana jest konsultacja w poradni?

Wizyta w poradni psychologicznej zalecana jest osobom, które przechodzą kryzysy emocjonalne – spowodowane np. rozstaniem z partnerem, śmiercią bliskiej osoby czy utratą zatrudnienia. Konsultację warto odbyć w przypadku utrzymującego się przez dłuższy czas spadku nastroju lub doświadczania wewnętrznego niepokoju. Poradnia psychologiczna stoi otworem przed osobami cierpiącymi na nieuleczalne choroby i stany nerwicowe, a także pacjentami miewającymi trudności w relacjach interpersonalnych oraz zmagającymi się z uciążliwymi objawami psychosomatycznymi.

Jakie korzyści daje wizyta w poradni?

Zachęcamy Państwa do wizyty w poradni psychologicznej Empiria w Warszawie, z gabinetem przy ul. Elektroralnej. W zależności od indywidualnego przypadku, już pierwsza konsultacja z naszym specjalistą może przynieść bardzo dobre rezultaty. Rozmowa i uświadomienie źródeł problemów działa w sposób odciążający dla pacjenta, w czym bardzo pomocny okazuje się sam kontakt z empatycznym psychologiem. Do poradni trafiają jednak także osoby z bardziej złożonymi problemami – wówczas oferujemy realizację całego cyklu wizyt, w ramach ustalonego programu terapii.